Kategorie
Producenci
TRW/Lucas
Producent: Lucas
Firma Lucas, znana obecnie jako TRW Automotive jest jednym z większych producentów podzespołów motocyklowych i samochodowych na świecie. Łącznie zatrudnia ponad 63 tys. osób w ponad 20 krajach (w tym w Polsce) i realizuje obroty powyżej 13 mld. dolarów rocznie.
Lucas zasłynął z produkcji pierwszego tarczowego układu hamulcowego. W naszej ofercie znajdują się elementy sprzęgieł motocyklowych, komponenty układu hamulcowego (w tym klocki i tarcze hamulcowe), kierownice i niektóre inne, drobne podzespoły elektryczne i zawieszeniowe.
Kraj pochodzenia produktów - Niemcy.
Początki firmy LUCAS sięgają 1874 roku, kiedy Joseph Lucas zaczyna produkcję lamp do statków, a później dla motoryzacji. W 1947 roku Lucas nabywa udziały w firmie Girlng produkującej hamulce. Od 1970 roku Lucas produkuje układy hamulcowe do motocykli. W 1999 roku TRW nabywa udziały firmy Lucas.
Rodzaje okładzin stosowane w klockach TRW / LUCAS.
Organiczne:
okładziny STD :
- standardowy materiał cierny
- do zastosowania na oś przednią i/lub tylną pojazdu
- zadowalająca żywotność klocka hamulcowego
- dla wszystkich rodzajów tarcz hamulcowych (żeliwne i nierdzewne)
- zadowalające efekty hamowania (także w mokrych warunkach)
okładziny LF :
- mieszanka organiczna z podkładem ceramicznym w celu ograniczenia
przegrzewania się układu hamulcowego
- do stosowania na tylne koło,
- niższy współczynnik tarcia zapobiegający częstemu blokowaniu tylnego koła
- nadają się do stosowania przy wszystkich rodzajach tarcz,
Spiekowe (Sintermetal):
okładziny SV :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego
- klocek o podwyższonym współczynniku tarcia
- przeznaczony do zastosowania wyłącznie na przednią oś
- dobre efekty hamowania
- stosowany do tarcz nierdzewnych (nie wolno stosować z tarczami żeliwnym)
- stosować tylko wtedy gdy fabrycznie stosowane były klocki o spieku metalicznym
- stabilność cieplna do temp. 400°C
- ograniczona przydatność w sporcie
okładziny SH :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego
- klocek o obniżonym współczynniku tarcia (w porównaniu do SV)
- przeznaczony do zastosowania wyłącznie na oś tylną
- współczynnik tarcia dopasowany do klocków o specyfikacji SV
- do tarcz nierdzewnych (nie wolno stosować z tarczami żeliwnym)
- stosować tylko wtedy gdy fabrycznie stosowane były klocki o spieku metalicznym
okładziny SI :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego, klocek nie lakierowany
- klocek dedykowany dla motocykli off-road
- przeznaczony do zastosowania na oś przednią i/lub tylną
- długa żywotność klocka hamulcowego
- dobry współczynnik tarcia
- odpowiedni do użytku w różnorodnych warunkach typu off-road
okładziny SR :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego
- klocek hamulcowy o podwyższonym współczynniku tarcia
- klocek dedykowany dla skuterów
- przeznaczony do zastosowania na oś przednią i/lub tylną
- doskonałe efekty hamowania
- długa żywotność klocka hamulcowego
- odpowiednie dla wszystkich rodzajów tarcz hamulcowych
okładziny RSI :
- spiek metaliczny nie lakierowany o wysokim współczynniku tarcia,
- do stosowania na przednie i tylne koło,
- doskonały efekt hamowania,
- idealne do motocykli Supermoto,
okładziny SRQ :
- spiek metaliczny o ekstremalnie wysokim współczynniku tarcia,
- do stosowania wyłącznie na przednie koło,
- wysoka skuteczność hamowania, wystarczy niewielki nacisk na dźwignię,
- natychmiastowe działanie,
- nadają się do użytku w sporcie,
Zastosowanie klocków hamulcowych TRW Lucas możemy podzielić na:
motocykle turystyczne: klocki STD, LF, SV, SH
motocykle sportowe : klocki STD, LF, SV, SH, SRQ
motocykle custom: klocki STD, LF, SV, SH
skutery mopedy : klocki STD, LF, SV, SH, SR
quady ATV: klocki STD, LF, SI
motocykle supermoto: klocki RSI, SRQ
motocykle enduro: klocki STD, LF, SV, SH, SI
motocykle cross i off-road: klocki SI, RSI
-
Przekładki sprzęgła TRW/Lucas MES352-6 Zapytaj o cenę
-
Płyn hamulcowy DOT5.1 TRW 0.25L Zapytaj o cenę
-
Tarcze sprzęgłowe TRW/Lucas MCC456-7 Zapytaj o cenę
-
Klocki hamulcowe TRW/Lucas MCB672SH FA213 Zapytaj o cenę
APRILIA: Pegaso, Dorosduro
BMW: C1 125/200, F 650 ST/GS/Dakar/CS/Scarver, G 650 Xchallenge/Xmoto/Xcountry
F800 GS/S/ST
HONDA: CB 500, NX 500 Dominator, FX 650, SLR 650, NX 650 Dominator
HUSQVARNA: TE 610
KTM: EXC 525, EGS/EGS-E/LSE 620 Enduro, LC4 640 Duke/Enduro/Supermoto/Adventure/SMC, 690 Enduro/Duke/SM/SMR/SMC, 990 Superduke, 790
YAMAHA: TT 600, XT 660, MT03
Zobacz więcej -
Klocki hamulcowe TRW/Lucas MCB672 FA213 Zapytaj o cenę
APRILIA: Pegaso, Dorosduro
BMW: C1 125/200, F 650 ST/GS/Dakar/CS/Scarver, G 650 Xchallenge/Xmoto/Xcountry
F800 GS/S/ST
HONDA: CB 500, NX 500 Dominator, FX 650, SLR 650, NX 650 Dominator
HUSQVARNA: TE 610
KTM: EXC 525, EGS/EGS-E/LSE 620 Enduro, LC4 640 Duke/Enduro/Supermoto/Adventure/SMC, 690 Enduro/Duke/SM/SMR/SMC, 990 Superduke, 790
YAMAHA: TT 600, XT 660, MT03
Zobacz więcej -
Klocki hamulcowe TRW/Lucas MCB671SV FA209 Zapytaj o cenę
APRILIA: ETV 1000 Caponord, Pegaso 650
BMW: C1 125, F650 GS/Dakar/CS, F650/700/800 GS Twin, F800 GS Adventure, G650 GS/Serato/Xchallenge/XcountryHONDA: CB 500, NX 500/650 DominatorKTM: 690 Enduro, LC8 950/990 AdventureYAMAHA: DT 125 X, XT 660R
Zobacz więcej -
Klocki hamulcowe TRW/Lucas MCB671 FA209 Zapytaj o cenę
APRILIA: ETV 1000 Caponord, Pegaso 650
BMW: C1 125, F650 GS/Dakar/CS, F650/700/800 GS Twin, F800 GS Adventure, G650 GS/Serato/Xchallenge/XcountryHONDA: CB 500, NX 500/650 DominatorKTM: 690 Enduro, LC8 950/990 AdventureYAMAHA: DT 125 X, XT 660R
Zobacz więcej